lauantai 25. elokuuta 2007

6. TEEMA

6. teema NÄIN MINUUN OSUTAAN

Tarkastelen jälleen Elli Eläkeläistä ja hänen tilaamaansa ET -lehteä markkinointiviestinnän kannalta.

Viestinnän muodot ovat mainonta, henkilökohtainen myyntityö, myynninedistäminen sekä tiedotus- ja suhdetoiminta.

Tuntematta tarkemmin kyseisen firman kaikkia markkinointikeinoja, oletan, että he käyttävät lehtimainontaa sekä suoramainontaa kirjeitse sopiville ikäryhmille. Tarkoitus on antaa tietoa sekä herättää kiinnostusta ja ostohalua. Henkilökohtainen myyntityö puhelimitse tapahtuvan yhteydenoton kautta on yleistä lehtimyynnissä. Myynninedistämistä tapahtuu messujen yhteydessä, joissa on myös asiakaskilpailuja. Tiedotus- ja suhdetoimintaa käytetään houkuteltaessa tilaajaa suosittelemaan lehteä ystävilleen tarjoamalla pieniä lahjoja tilauksiin johtavista suosituksista.

Mielestäni markkinointiviestintä osuu äskettäin eläkepäivänsä aloittaneeseen Elliin.

Ei kommentteja: