lauantai 25. elokuuta 2007

5. TEEMA

5. teema TÄMÄ ON MINUN

Tässä teemassa ET -lehti pitäisi esitellä oppikirjan kolmikerrosmallin avulla.

Ydintuote on lehti.

Avustavat osat ovat merkki, ominaisuudet, laatu, muotoilu ja pakkaus. Lehden merkki eli nimi tässä tapauksessa on ET, Enemmän Tarinoita. Ominaisuuksien osalta voisi sanoa, että lehti tarjoaa monipuolista luettavaa, kuten ajankohtaista tietoa, viihdettä ja elämyksiä. Tuote on visuaalisesti ja sisällöllisesti laadukas.

Mielikuvatuotteen osia ovat asennus, takuu, myyntipaikka, maksuehdot, VIP-etu ja myynnin jälkeinen palvelu. Asennus ja takuu ovat enempi muiden tuotteiden kuin lehtituotteiden osia. Tuotteen voi tilata käymättä myyntipaikalla. Lehdellä on asiakaspalvelua varten puhelinnumero ja sähköpostiosoite. Lehti ilmestyy 18 kertaa vuodessa. Kestotilaus on hinnaltaan edullisempi kuin määräaikainen tilaus. Eduista mainittakoon, että lehti antaa tilaajaetuja lukijamatkoille ja pieniä lahjaetuja ystävän houkuttelemisesta lehden tilaajaksi sekä 50 %:n alennuksen ET -ristikon lehtitilauksesta. Lehdessä on myös kilpailuja.

ET -lehti on mielestäni brändi. Lehteen liitetään omaleimaisia, erilaisia ja tunnistettavia mielikuvia, ja tuote on persoonallinen. Mieleen tulee eläkeläisille suunnattu lehti.

Ei kommentteja: