4. teema SEGMENTOINTISTRATEGIA
Edellisessä teemassa käsittelin kuluttajahahmo Elli Eläkeläistä ja hänen tilaamaansa tuotetta eli ET -lehteä.
ET -lehti kuuluu Sanoma Magazines Oy:n tuotevalikoimaan. ET -lehden segmentti on naiset ja perheet. Sanoma Magazines Oy:n lehdet kuuluvat johonkin kolmesta kohderyhmästä. On äsken mainittu naiset ja perheet, sitten on tekniikan kuluttajat ja yrityspäättäjät. Kolmanteen kohderyhmään kuuluvat lapset ja nuoret. Näissä kussakin segmentissä on tarjolla useita lehtiä. ET -lehti on suunnattu vanhemmille asiakkaille.
Yritys toteuttaa lehtien osalta selektiivistä strategiaa.
Sama asiakas voi kuulua moneen asiakasryhmään eli olla kiinnostunut eri kohderyhmien lehdistä.
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti